En ny handbollsblogg

Jag (Emma) fick en liten rolig idé igår om att starta en handbollsblogg, och då drog jag även med mig Annelie på den här idén :) Nu står vi här med just en handbollsblogg.
Då både hon och jag har mycket i skolan denna vecka så kommer desigen och lite sånt senare, men vi ville ändå dra igång nu, det vaknas juh FINAL på lördag! :D

Vilka är vi då? Jo jag heter som sagt Emma, jag är 17år och jag själv spelar handboll, vet dock inte hur många år men sedan bollskolan i allafall. Sen ett par år tillbaka står jag i målet, vilket jag trivs med och kan inte tänka mig att bli utespelare.. ;)  
Min moderklubb som det så fint heter är IFK Strängnäs, men har spelat denna säsong i Eskilstuna Guif.
Jag har hunnit med att spela i ett 94/95 lag, 92/93 lag, damlag och nu denna säsong har det blivit ett 94/93 lag :)

Jag är då Annelie, är 19 år och tar studenten om en månad! helt sick! haha, handboll var det vi skulle snacka ja ;) jag spelar oxå handboll och har gjort sen en kompis mamma ville att hela klassen skulle börja spela eftersom hon inte kände någon i laget.. och det var runt "Bästa trean" (en handbollsturnering för tredjeklassare i skolan som finns på västkusten vad jag vet) alltså när jag var runt 10 år gammal. så ah, det är 9½ år nu! :) jag spelar i HK Aranäs, och har gjort så hela min "karriär"..  denna säsongen spelade jag i vårt "breddlag" som det så fint heter.. jag är inte tillräckligt bra, och vill inte satsa tillräckligt mycket, och då har klubben gjort ett breddlag som bara spelar för att det är kul. nästa säsong är det några i laget som är för gamla för att spela juniorhandboll, och därför tror jag att vi kommer börja spela seniorhandboll i lägsta serien ist, och det blir nog roligt :)
Jag spelar framförallt högerkant, trots att jag är högerhänt.. jag var linjespelare från början, mest eftersom jag var lång, men ju äldre jag blev desto mer har jag spelat på kanten - för då får man kontra! ;) haha, är väl en "tjuvare", som älskar att sticka lite före alla andra för att få ett litet försprång ^^
Nä, men jag ska väl avrunda - vi lär nog skriva mer ingående om oss själv under sommaren kan jag tänka mig :)

Som ni märkt på beskrivningen om oss så kommer denna blogg mest handla herrarnas elitserie, och framför allt HK Aranäs och Eskilstuna Guif - eftersom det är våra lag. Men självklart kommer vi skriva om allt som har med handboll att göra - OS, VM & EM för både herrar och damer, Champions League, småcuper som vi själva är/har varit på and so on :D


Nu kommer bilder på oss så ni ser vilka vi är som skriver :)


Det är jag som är Emma


Och det här är Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0